Xpair: Journalistiek geworteld communicatiebureau

Copyright Jan Crab

Copyright Jan Crab

“Echte verhalen zijn de drijfveer voor de beste communicatie”, zegt Leuvenaar Dirk Remmerie. De voormalige hoofdredacteur van Het Nieuwsblad startte samen met Peter Frison uit Loksbergen het nieuwe communicatiebureau Xpair Communication.

Dirk Remmerie heeft meer dan twintig jaar ervaring in de journalistiek en is gewezen hoofdredacteur van Het Nieuwsblad. Sinds 2010 is hij de drijvende kracht achter AZerty Communicatie, een tekstbureau dat nu deel uitmaakt van Xpair Communication. Peter Frison is cartoonist, karikaturist en striptekenaar en al meer dan 23 jaar art-director in de boekensector. Sinds 2010 runt hij het grafisch bureau Alter Ego, dat nu deel uitmaakt van Xpair Communication.

De twee mannen verzamelden een creatief netwerk van ervaren communicatiespecialisten: (gewezen) journalisten, illustratoren, designers, fotografen, cartoonisten, videasten, web-o-nauten, drukkers. “We hebben meteen bij de start van Xpair Communication al tien professionele Xpairs, samen goed voor meer dan 150 jaar expertise”, zeggen de initiatiefnemers.

“Het is een voorrecht om met zoveel getalenteerde en enthousiaste collega’s aan de slag te kunnen gaan”, zegt Remmerie. “We zijn nog maar pas vertrokken als piepjong creatief communicatiebedrijf en we kunnen al uitpakken met een uiterst divers team zelfstandigen en een imposant portfolio.”

“Met Xpair brengen we het werken van de toekomst in de praktijk”, zegt Peter Frison. “Boekenplanken zijn intussen volgeschreven over Het nieuwe Werken en aanverwante thema’s. Mooie woorden, maar het is vooral een kwestie van daden. Wij plukken de vruchten van de technologie om lean & mean maatwerk te leveren voor onze klanten.”

“Wij zijn geen handelaars in holle frasen en betekenisloze beelden. Wat telt, is het échte verhaal, met het relevante beeld. Gebracht via het juiste medium. Nog te veel bedrijven blijven hangen bij het idee dat het volstaat om een site te hebben en daar wat technische toeters en bellen aan te hangen om succes te boeken. Voor Xpair volstaat dat niet. Wij geloven dat goede communicatie begint bij het verhaal. Het echte, eerlijke verhaal. Verhalen verbinden mensen. Vandaar onze dubbele baseline: sharing your story – creating connection.”