Trooper brengt consumenten, Vlaamse verenigingen en online shops met elkaar in contact. Als een consument via de start-up uit Grimbergen een digitale aankoop doet, dan duidt die een vereniging aan en geeft de online shop een deel van de kostprijs aan de vereniging.

Trooper is een digitaal platform waarmee consumenten geld inzamelen voor hun favoriete vereniging door online te shoppen. De starter uit Grimbergen is al een tijdje vooral regionaal bezig maar zocht een grote partner om de dingen wat grootser aan te pakken.

Die vond het nu in entertainmentbedrijf Studio 100. “Er zijn meer middelen nodig. Trooper heeft onder meer een grotere website nodig die duizenden verenigingen aankan. Dat wil Studio 100 mee faciliteren. Wij vonden het een geweldig idee, omdat het eenvoudig is en helemaal van deze tijd”, zegt Hans Bourlon.

Bedrijven

Per aankoop van 100 euro geeft de online shop 5 euro aan de vereniging. Volgens Bourlon biedt Trooper alleen maar voordelen. “Het kan de clubkas spekken en de vereniging nog beter doen functioneren.” De topman van Studio 100 roept bedrijven op zich aan te sluiten. “Het kan webshops dynamiseren.”

Momenteel zijn al 250 verenigingen en bijna 120 shops aangesloten. Maar Trooper hoopt dat snel nog meer partners zich aansluiten. “Dankzij de investering van Studio 100 kunnen we sneller doorgroeien en meer verenigingen ondersteunen. Nu hebben we alles geautomatiseerd en kunnen we een nieuwe vereniging meteen online plaatsen”, zegt Elisabet Lamote, een van de oprichtsters van Trooper.