City Golf laat bedrijven via stadsgolf kennismaken met Leuven. Het concept werd eerst uitgebreid met bier. Nu wordt aan het programma ook chocolade toegevoegd. “Bedrijven kunnen tijdens een tour door de stad de smaak van bier uitdagen met chocolade”, zegt Vincent Hellemans, zaakvoerder van City Golf Events.

City Golf is een initiatief van Vincent Hellemans waarbij mensen al golfend een stad kunnen leren kennen. Niet echt een sportieve uitstap maar wel een aangenaam groepsgebeuren voor bedrijven die aan teambuilding willen doen.

Het concept kwam vanuit thuishaven Lier overwaaien naar Leuven. Met succes: vorig jaar speelden 7.869 mensen stadsgolf in de hoofdstad van Vlaams-Brabant. Toen was het spelletje al uitgebreid met bierproeverijen. Een betere locatie dan Leuven kan daarvoor niet bedacht worden.

Nu komt er een tweede uitbreiding bij in de vorm van chocolade. Er wordt golf gespeeld op vier locaties en in drie cafés wordt een halte gehouden. De tour duurt 2,5 uur. In die tijd krijgt de klant drie streekbieren in combinatie met chocolade aangeboden.

“Om de link met Leuven te behouden gingen we verschillende nieuwe samenwerkingen aan. Onze chocolade komt van Chocobolic, een ambachtelijke chocolatier in Boutersem. De tours worden begeleid door Pol Van Gehuchten en zijn team. Pol is Belgisch kampioen tappen bij de amateurs en zytholoog van opleiding.”

De tour kan op alle dagen van de week geboekt worden en kost 28,5 euro per persoon. Reserveren kan vanaf acht personen.