Mediafin sluit een strategisch partnership met de toonaangevende Leuvense pr-bedrijven Bepublic en Bereal. De uitgever van de zakenkranten De Tijd en L’Echo wordt volledig eigenaar van beide topondernemingen en versterkt zo het aanbod aan communicatie-oplossingen voor de commerciële partners. Voor Bepublic en Bereal betekent de samenwerking een extra boost voor hun sterke groei van de jongste jaren. Aan hun klanten kunnen ze nu een nog groter bereik aanbieden.

Bereal en Bepublic zullen vanaf 1 januari 2018 de commerciële ploegen van Mediafin versterken. De zestien consultants die er tewerkgesteld zijn, vinden allen onderdak bij Mediafin. Managingpartners Jeroen Wils, Carine Grevendonk en Dajo Hermans zullen ook na de overname de teams blijven leiden. Ze zullen nauw samenwerken met de specialisten van Content Republic en Comfi, de Mediafin-merken voor contentpublishing en financiële pr.

Groei

De jongste jaren klommen Bepublic en Bereal naar de top van het pr-landschap in België. Ze kenden een sterke groei, zowel in omzet als in winstgevendheid. Beide pr-bedrijven behouden hun eigenheid. Bij Mediafin vinden ze de schaalgrootte die hun groei moet bestendigen.

“We delen met Mediafin dezelfde passie voor relevante content en dat in een journalistieke omgeving”, zegt Jeroen Wils. “Onze klanten kunnen blijven rekenen op onze kwalitatieve dienstverlening, aangevuld met de extra communicatieplatformen van Mediafin.”

“Met het partnership zullen we een nieuwe invulling geven aan het pr-landschap. Het laat ons toe te blijven groeien en bijkomend communicatietalent aan te trekken”, stelt Carine Grevendonk.

“Ook de immosector is meer dan ooit gebaat bij een meer impactvolle aanpak van communicatie, als aanvulling van de klassieke advertenties en commerciële communicatie. Door dit partnership kunnen we de verhalen van vastgoedbedrijven nog meer weerklank geven”, zegt Dajo Hermans.

Topjournalisten

Bepublic, ontstaan in 2012, is het geesteskind van voormalig topjournalist Jeroen Wils en pr-expert Carine Grevendonk. Met hun uitgesproken journalistieke aanpak van public relations helpen ze een steeds grotere groep bedrijven, organisaties en overheden om hun boodschappen doeltreffend te verspreiden. Bepublic biedt de klanten bedrijfsjournalistieke oplossingen, strategisch communicatie-advies, crisiscommunicatie en mediatraining. Tot die klanten behoren bedrijven als Telenet, Securitas, Thomas Cook en Eneco.

Bereal is ontstaan in 2014 uit de samenwerking tussen Wils, Grevendonk en Dajo Hermans, voormalig topjournalist en expert in vastgoedcommunicatie. Vandaag is Bereal het enige pr-kantoor in ons land dat gespecialiseerd is in vastgoedcommunicatie. Bereal werkt op dezelfde manier als Bepublic maar richt zich specifiek op bedrijven uit de ruime vastgoedsector. Tot de klanten behoren bedrijven als Century 21, Triple Living, Group Hugo Ceusters-SCMS en Montea.