People made, echt waar. Dat is de naam van een nieuwe pop-upwinkel in Leuven met producten en diensten van de sociale economie en arbeidszorginitiatieven uit Vlaams-Brabant.

Sociale economie en arbeidszorginitiatieven geven mensen nieuwe kansen. Lang niet iedereen weet welke producten en diensten uit die sector voortvloeien. Daarom besloten de stad Leuven, Taskforce Spitsregio Leuven en de provincie Vlaams-Brabant samen een pop-upwinkel te openen. 

“Werk op maat van mensen. Mensen kansen geven om een nieuwe start te nemen. Mensen de nodige ondersteuning bieden om een zinvolle rol te spelen. Daar staat de sociale economie voor. En dat is waarom we de pop-upwinkel lanceren”, zegt Bieke Verlinden, schepen van Werk in Leuven.

De organisaties van sociale economie en arbeidszorginitiatieven kunnen op deze manier hun commercieel potentieel aftoetsen. De uitbating van de pop-up bevordert de samenwerking tussen de deelnemende initiatieven. Winkelinrichting, stockbeheer, verkoop, promotie: alles gebeurt door de werknemers van de organisaties zelf. De winkel met duurzame materialen werd ingericht door een vormgeefster van Ikea.

De pop-upstore biedt koekjes en bier van De Winning, juwelen van ’t Reva en Oostrem, cadeaubonnen van Velo en IN-Z, kunstwerken van Den Ateljee en Hestia, zeepjes van Priesterdelle, kaarsen van De Vlaspit en Sonar, wenskaarten van Den Travak en kinderspulletjes van ’t Collectief.

De winkel in de Diestsestraat 208 in Leuven is open tot 7 april, van dinsdag tot zaterdag van 10 tot 18 uur.