Kinder- en damesboetiek La Petite Fleur uit Averbode (Scherpenheuvel-Zichem) heeft een mobiele pop-upetalage in gebruik genomen. De vitrine op wielen moet nieuwe klanten naar de kledingwinkel lokken.

Recent dook een vitrine op wielen op langs de Kruisstraat in Tremelo. De opvallende promotiestunt is een initiatief van kinder- en damesboetiek La Petite Fleur uit Averbode (Scherpenheuvel-Zichem). “Het is een eigen idee, ontwerp en realisatie”, zegt zaakvoerster Sofie Van Gelder van de zaak langs de Testeltsesteenweg. “Mijn man Gert is een handige Harry en stak zelf de rijdende etalage in elkaar. Sinds zowat een maand is het voertuig klaar, en trekken we ermee rond. Bedoeling is dat men ook buiten Averbode ons winkeltje leert kennen. Sinds ik de zaak drie jaar geleden begon, gebeurt de verkoop vooral online en via Facebook. De mobiele etalage kan daarbij voor extra promotionele ondersteuning zorgen”, aldus Sofie.

40.000 euro

De pop-up vitrine, die volgens de uitbater zo’n 40.000 euro kostte, trekt alvast de nodige aandacht. Al is het momenteel wel nog wat aftasten waar La Petit Fleur de eyecatcher kan etaleren. “Het liefst zouden we hem zoveel mogelijk in de buurt van scholen zien, maar ook op andere drukke locaties in de regio, en eventueel ook braderieën, zal de pop-upetalage opduiken. Dat onze ‘La Petite Fleur on Wheels’ momenteel in Tremelo staat, is eerder toeval. Bedoeling was dat hij vanuit Betekom naar Mechelen zou verhuizen. Maar door een defect aan de remmen strandde mijn man op de baan tussen Tremelo en Keerbergen”, luidt het nog.