Palm Breweries investeert 2,7 miljoen euro in dochter Rodenbach. De brouwerij uit Steenhuffel (Londerzeel) spendeert dat bedrag aan brouwtechnologie. Het grootste deel gaat naar de gistafdeling. Daarnaast wil Palm het merk en het assortiment van Rodenbach versterken, met onder meer een nieuw design en een internationale promotiecampagne.

Rodenbach maakt sinds 1998 deel uit van Palm Breweries, de vroegere Brouwerij Palm. De afdeling in Roeselare is marktleider in de productie van het zogenaamde Vlaamse roodbruin. Het hele assortiment wordt in een nieuw kleedje gestopt. De huidige etiketten dateren van 2007 en zijn aan vernieuwing toe.

Palm wil meer eenheid in het gamma van zes bieren: Rodenbach, Grand Cru, Rosso, Vintage, Alexander en Caractère Rouge. De vormgeving van de letter R, die op alle verpakkingen voorkomt, is geïnspireerd op de R uit het verleden. Aan de naam van het bier wordt Classic toegevoegd. Het befaamde ribglas maakt een comeback. Het voetglas zal gebruikt worden voor de bieren met een alcoholvolume van zes procent en meer.

Het nieuwe design en en de nieuwe glazen maken meteen hun intrede op de markt. Palm gaat ook de positie van Rodenbach op de buitenlandse markt versterken en het assortiment in horeca en retail promoten. De nieuwe slogan wordt Rodenbach, cheers to the unexpected.