Meer dan 1.750 ondernemers zakken zaterdag af naar Sportoase in Leuven. Daar wonen ze de basketbalwedstrijd tussen Leuven Bears en Kangoeroes Willebroek live bij. Niet alleen om deze wat ondergewaardeerde sport beter te leren kennen. Maar ook elkaar. Een originele manier van netwerken dus, georganiseerd door Leuven Bears zelf.

Het full house business event mag nog niet te letterlijk genomen worden. De organisatoren zijn nog op zoek naar 250 ondernemers om de Sportoase zaterdag tot de nok te vullen. Leuven Bears krijgt voor het initiatief steun van BMW Juma Leuven, Immo De Dijle, Group S en JAYJAYS.

Ondernemers die nieuwe contacten willen leggen en in één adem de basketbalsport beter willen leren kennen, konden zich sinds begin februari gratis inschrijven. De organisatie stelde zich als doel om 2.000 ondernemers samen te brengen op dit netwerkevent. Tot vandaag schreven zich al meer dan 1.750 personen in.

Naambekendheid

“We hadden niet verwacht dat de inschrijvingen zo’n vaart zouden lopen. Met nog slechts 250 uit te delen tickets is ons streefdoel binnen handbereik”, zegt Jo Deferm, ondernemer uit Leuven en trouwe supporter van Leuven Bears. Samen met de structurele eventpartners is hij de drijfveer achter het evenement.

Het netwerkevent wil de opportuniteiten van de wisselwerking tussen ondernemerschap en sport in de verf zetten. Het kadert in Bears4Business, een initiatief van Leuven Bears voor zakelijke partners. “We willen aantonen dat basketbal net als vele andere sporten kansen biedt om je naambekendheid te verhogen en om nieuwe mensen of potentiële klanten te leren kennen”, stelt Ben De Goignies, voorzitter van Leuven Bears.