De biergigant Heineken heeft Mort Subite opgewaardeerd tot een internationaal merk. Dat betekent dat de geuzebrouwer uit Kobbegem bij Asse overal ter wereld aangeprezen wordt.  Het bier wordt voortaan wereldwijd verkocht. Door de nieuwe promotiecampagne moet de verkoop van tegen 2022 verdubbelen.

Mort Subite is eigendom van brouwer Alken-Maes. Die is op zijn beurt een onderdeel van Heineken. De biergigant heeft de beslissing genomen om de kriek-, lambiek- en geuzebieren van Mort Subite wereldwijd te promoten. Dat doet het bijvoorbeeld ook met Affligem en Desperados.  

Mort Subite is nu al te koop in twaalf landen. Het is de bedoeling dat aantal stelselmatig uit te breiden in de komende jaren. Er wordt onder meer gekeken in de richting van Azië en de VS. “We rekenen op een verdubbeling van de verkoop van Mort Subite tegen 2022”, zegt Jan Bosselaers van Alken-Maes.

De combinatie van een laag alcoholgehalte en een uitgesproken smaak is de grote troef van de geuze-, kriek- en lambiekbieren van Mort Subite. “Zulke bieren doen het momenteel erg goed in de internationale bierwereld. Dat is ook een van de redenen waarom Heineken deze stap doet.”