Het Dilbeekse MediaGeniX opent een vestiging in het Amerikaanse Fort Lauderdale. Het  softwarebedrijf gaat op zoek naar 30 extra werknemers om de groei te verzekeren.

Na de verovering van de Europese en Aziatische markten steekt softwarebedrijf MediaGeniX uit Dilbeek de grote plas over. “Vanuit Fort Lauderdale kunnen we in Noord- en Zuid-Amerika onze huidige klanten beter ondersteunen, lokale markten prospecteren én inzetten op nieuwe spelers zoals telecom- en kabeloperatoren“, vertelt Dirk Debraekeleer, CEO van MediaGeniX.

Marktleider

MediaGeniX ontwikkelt en implementeert geïntegreerde software voor het beheer van radio-, TV- en online contentkanalen. Het bedrijf groeide inmiddels uit tot Europese marktleider en helpt naast VTM en VRT ook grote internationale spelers als BBC, Disney en ViaCom bij het beheer van hun programmatie. Omroeporganisaties en mediabedrijven concurreren tegenwoordig op wereldschaal. Daarnaast is dankzij digitale televisie, on-demand services en streamingdiensten het aanbod enorm veranderd en bieden over-the-top broadcasters zoals Netflix nieuwe mogelijkheden. “De markt waarin we actief zijn, is zich op brede schaal aan het herschikken en neigt steeds meer naar een hybride model” verklaart Debraekeleer.

Dertig extra werknemers 

Om de verdere groei te ondersteunen gaat het softwarebedrijf in zowel binnen- als buitenland op zoek naar dertig extra medewerkers. Het gaat om diverse vacatures voor onder meer business consultants, project managers, software engineers en analysts. “Niet enkel het aantal klanten maar ook het aantal werknemers is de laatste jaren enorm toegenomen. In minder dan 5 jaar is het aantal werknemers verdubbeld. De teller staat nu op 170 man en in totaal 24 nationaliteiten”, besluit Debraekeleer.

Beloftevolle onderneming

In 2016 werd het bedrijf door de Vlaamse overheid nog verkozen tot beloftevolle onderneming van het jaar.