De internet startup Maxenta uit Rotselaar steekt met hun website parcdeals de “grens” over naar Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Zakendoen op het web lijkt per definitie internationaal maar dat is niet altijd vanzelfsprekend. Na de verovering van Vlaanderen en de introductie in Wallonië steekt  Maxenta uit Rotselaar met de website parcdeals  de grens over naar Nederland, Frankrijk en Duitsland. “We zitten nog in het prille begin en we zijn voorlopig erg aftastend”, aldus Thomas Loyens van Maxenta. ” De bedoeling is om bij te leren over deze markten, en een algemene strategie op poten te zetten met Parcdeals. Zo kunnen wij een belangrijke partner zijn voor parken en andere uitstapjes om buitenlandse bezoekers aan te trekken.”

Kortingsacties 

Het bedrijf combineert alle actuele kortingsacties voor pretparken en dierenparken in en rond België. Het bedrijf gebruikt websites van pretparken als bron maar werkt vooral samen met sites zoals Travelbird, Groupon en Outspot. De onderneming wil zich  niet beperken tot pretparken of dierenparken. Maxenta wil zijn markt vergroten door ook andere uitstappen aan te bieden. “We hebben verschillende extra types uitstapjes toegevoegd, zoals waterparken, speeltuinen en andere. Daarnaast hebben we ook veel meer buitenlandse parken in her aanbod, waarbij een extra focus ligt op leuke arrangementen,” besluit Loyens.

FOTO: Thomas Loyens (midden).