Jellow is de naam van een nieuw platform dat opdrachtgevers in contact brengt met freelancers uit de zakelijke dienstverlening. Via een website kunnen bedrijven en organisaties tijdelijke IT’ers, financiële profielen, digital marketeers en tal van andere professionals, rechtstreeks benaderen voor doorgaans langdurige opdrachten. Beide partijen zijn heel enthousiast.

In ons land zijn er zo’n 100.000 freelancers die regelmatig naar een leuke opdracht zoeken, terwijl duizenden bedrijven hunkeren naar professionals die tijdelijk kunnen ingeschakeld worden. Toch verloopt de zoektocht naar een juiste ‘match’ tussen beide partijen niet eenvoudig. Daar biedt Jellow nu een antwoord op. Na het grote succes in Nederland, zorgt Mediahuis (waartoe ook Made In Vlaams-Brabant behoort) voor de lancering van het platform in België.

Win-win

“De succesfactoren van Jellow in Nederland zullen ook in België toegepast worden”, zegt CEO Mark Willems. “Ten eerste is Jellow geen tussenpersoon die commissies afhoudt of zich op een andere manier moeit in de relatie tussen vraag en aanbod. Alle zakelijke afspraken gebeuren rechtstreeks tussen beide partijen. Ten tweede is Jellow niet publiek toegankelijk, dit in tegenstelling tot een aantal marktplaatsen op internet. Ons systeem is heel discreet, waardoor er rechtstreeks, op een vertrouwelijke manier, informatie kan uitgewisseld worden over bijvoorbeeld tarieven, referenties en beschikbaarheid.”

Gratis

Nog een voordeel is de meest ideale koppeling tussen beide partijen. “Slimme technologie helpt bij het vinden van de perfecte match”, aldus nog Mark Willems. “Opdrachtgevers kunnen ook hun persoonlijk netwerk met favoriete freelancers aanleggen, beheren en consulteren.” Freelancers kunnen zich eenvoudig en helemaal gratis registreren op Jellow. Bedrijven en andere instanties die regelmatig een tijdelijke professional zoeken, kunnen zich eveneens op het platform aanmelden. Voor hen zijn er diverse formules mogelijk. Info: www.jellow.be.