CEO-Binarta-Suleyman-AydoganHet Leuvense technologiebedrijf Binarta heeft een boerenjaar achter de rug en verlaagt zijn prijzen.  Binarta lanceerde een jaar geleden een innovatief totaalconcept om zelf een website te bouwen.  Zonder ICT-kennis kan iedereen in enkele minuten een mobiel geoptimaliseerde website opzetten, personaliseren en publiceren.

“De formule werkt en de grote internationale website builders zullen het geweten hebben, want je hebt al een Binarta site vanaf zes euro per maand”, zegt Suleyman Aydogan, CEO van Binarta.

De concurrentie voor doe-het-zef sitebuilders is moordend. Toch slaagt het Leuvense team er in om zijn marktaandeel uit te breiden. “De sterkte van Binarta ligt in onze Made for Mobile strategie”, zegt Aydogan. “Het volledige systeem werd ontworpen met mobiele toegankelijkheid in gedachten. We zijn het eerste platform ter wereld waarmee mensen vanop de webbrowser van hun smartphone een website kunnen bouwen.”

Binarta kwam er als antwoord op de vragen vanuit de KMO-markt. “Ons pionierswerk in Mobile First werd snel opgemerkt en zorgde ervoor dat  we een stevige kapitaalinjectie kregen van het Instituut voor Wetenschap en Technologie”, zegt Aydogan. “De opdracht was eenvoudig: onderzoek en ontwikkeling voor een sterk internationaal platform met globaal potentieel.  Na een succesvol eerste jaar scherpen we nu de messen om de strijd aan te binden met de grote internationale website builders. Een stevige prijsverlaging is de eerste stap.  We zien deze trend over heel Europa. Het gehypte Silicon Valley kan dus maar beter uitkijken want de Europese technologie sector blijft tractie krijgen.”

Binarta is momenteel beschikbaar in het Nederlands, Frans, Duits en Engels en heeft gebruikers in 142 steden. “Het aanbod is quasi uniek in de wereld”, zegt marketingmanager Sam Verhaegen, “met het Binarta platform hoef je je niets aan te trekken van het technische aspect van je website, het enige wat jij moet doen is jouw online identiteit scheppen”