Label van RestoBob voor elf Leuvense restaurants

restobobElf Leuvense restaurants krijgen een label van RestoBob. Dat is een campagne voor verantwoord rijgedrag na een avondje uit eten. De uitbaters mochten zich verheugen op positieve reacties bij hun cliënteel.

Met de steun van vzw Horeca Leuven lanceerde stad Leuven in oktober de campagne RestoBob. Die focust op het veilig naar huis rijden na een avondje uit eten en wil de Bobs  belonen voor hun keuze van een alcoholvrij alternatief op de kaart.

Elf restaurants gingen de uitdaging aan en gaven van oktober tot december ieder op hun manier extra aandacht aan de Bobs. Klanten konden bijvoorbeeld een alcoholvrij aperitief of digestief terugvinden op de kaart of kregen gratis water op tafel. De Bob van dienst kreeg een kleine attentie en een parkeerticket en maakte zelfs kans op een gratis etentje.

De ervaringen van de restaurants waren overwegend positief. Hun klanten konden de aandacht waarderen. “De flyers in de menukaarten en een persoonlijke uitleg aan de tafels over de campagne en ons aanbod ontlokten positieve reacties. De klanten waren aangenaam verrast over de gratis promilletesters en de Bob-sleutelhangers”, zegt de uitbaatster van restaurant De Kansel.

De stad Leuven wil gaan voor een herhaling en uitbreiding van RestoBob en durft zelfs hopen dat het project zich op termijn ontwikkelt tot een vaste waarde voor restaurants en klanten. Sommige restaurants gaan alvast verder met de campagne met het oog op de feestdagen. Op vrijdag 9 december wordt een label van de eerste editie overhandigd aan de RestoBob-pioniers. Dat zijn de restaurants d’Artagnan, De Klimop, L’Etoile d’Or, De Valck, Mykene, De Kansel, Grand Café De Hoorn, Ellis Gourmet Burger, ViaVia, De Rector en Lukemieke.