keywareKeyware uit Zaventem, leverancier van oplossingen voor elektronisch betalen en daaraan verwant transactiebeheer, heeft er een mooi 2015 opzitten. Keyware sluit het boekjaar 2015 af met een netto-winst en een EBITDA van respectievelijk 5.291 kEUR en 4.993 kEUR. De netto-winst neemt in vergelijking met het boekjaar 2014 toe met 3.381 kEUR of 177,02%. In 2015 bedraagt de netto-winst marge (netto-winst/omzet) 42,36%  tegenover 19,65% in 2014.

De vergelijkbaarheid van de netto-winst tussen beide boekjaren wordt beïnvloed door het uitdrukken van bijkomende latente belastingen in 2015. Een vergelijking van de rendabiliteit op basis van het resultaat voor belastingen is dan ook betere maatstaf. In 2015 bedraagt die 4.028 kEUR wat ten opzichte van 2014 een verbetering inhoudt van 2.095 kEUR of 108,38%.

In de balans valt de vermindering van de financiële schulden op van 4.884 kEUR naar 4.258 kEUR, hetgeen een vermindering inhoudt van 626 kEUR terwijl de handels- en overige schulden afnemen van 3.833 kEUR naar 2.574 kEUR.

“We zijn uiteraard heel blij met de cijfers van vorig jaar”, zegt CEO Stéphane Vandervelde. “We zagen onze omzet groeien met een goede 28 procent en verdubbelden onze winst in vergelijking met 2014. Ik denk dat dit vooral een blijk van vertrouwen is aan onze beleggers, Keyware blijft gestaag aan de weg timmeren.”

Keyware  nomineerde deze week ook ‘Lasagnes du coeur’, de Luikse traiteur aan huis die sociaal zwakkeren in dienst neemt en zijn opbrengst aan het goede doel schenkt, als premium customer van de maand. Lasagnes du Coeur is een bedrijf met een opmerkelijk warm verhaal. Je kan er letterlijk een lasagne bestellen waarmee je iemand helpt. “Lasagnes du coeur is niet alleen een klant, maar toont ons bovendien hoe ook wij een steentje kunnen bijdragen aan de maatschappij”, zegt Stéphane Vandervelde. “Het bedrijf koos er bewust voor om gebruik te maken van de allernieuwste betaaloplossingen en verwerkt de transacties via Keywares PayService-dienst. Voor hun visie op lange termijn en hun inzet voor de samenleving, verdienen ze  dan ook de titel van Premium Customer van de maand.”