Hotel Hungaria heeft 2016 afgesloten met een negatieve jaarrekening. Het Leuvense productiehuis staat 214.000 euro in het rood. Die slechte cijfers brengen de opnames van Dagelijkse Kost in Leuven met Jeroen Meus niet in het gedrang, stelt het bedrijf.

Meer nog: volgens Nico Van de Velde, een van de twee stichters, is de huidige financiële toestand normaal. “We hebben net sterk geïnvesteerd in de uitbreiding van ons bedrijf. We draaiden het afgelopen jaar een recordomzet.”

“Bovendien wachten we nog op inkomsten van het programma Goed Volk, dat eerst dit jaar op televisie komt. We zitten halfweg het nieuwe boekjaar. De investeringen lijken te lonen.”

Het kookprogramma met Jeroen Meus, dat in Leuven opgenomen wordt, komt niet in gevaar. De VRT staat namelijk in voor het budget.

Hotel Hungaria werkt al aan het volgende seizoen van Goed Volk en voorts aan een film voor Ketnet en twee nieuwe programma’s voor VTM en Canvas.

Hotel Hungaria, het geesteskind van Bart Verbeelen en Nico Van de Velde, sloeg in 2016 nieuwe wegen in. Jarenlang was het een vooral een klassiek televisieproductiehuis. De strategie op langere termijn evolueert naar een zogenaamd house of content. Ook Hotel Hungaria schuift op in de richting van contentmarketing.