Hema opent testwinkel met vernieuwd concept in Tienen

hemaDe winkelketen Hema heeft in België vier nieuwe pilotstores of testwinkels geopend om haar vernieuwde winkelconcept te testen. Een daarvan is de bestaande winkel in Tienen.

Het internationale concept dat Hema heeft ontwikkeld voor steden als Barcelona, Parijs en Londen is bij klanten zo populair dat het winkelbedrijf het op termijn ook in België wil introduceren. Die vernieuwde winkels zijn ingedeeld in verschillende belevingswerelden, zoals ‘keuken’, ‘wonen’, ‘baby’ en ‘dames’. In die laatste afdeling staan alle damesproducten bij elkaar, van sokken en lingerie tot juwelen en mode.

“Dat maakt het voor de klanten veel overzichtelijker. De frisse en ruime uitstraling van de winkels springt meteen in het oog”, zegt ceo Tjeerd Jegen. De gangen in de testwinkels zijn breder. Waar in de oude winkels de producten vaak verstopt zijn in de gangen staan in de vernieuwde winkels meer tafels en paspoppen die de producten overzichtelijk tonen.

In september opende Hema al vijf pilotstores in thuisland Nederland. Nu werden testwinkels in Hasselt, Izegem, Rocourt en Tienen geopend. Het gaat om bestaande Hema-winkels die in een week tijd helemaal omgevormd zijn om aan het nieuwe concept te voldoen.

“De komende maanden kijken we kritisch naar deze winkels. We zullen het concept op basis van de resultaten en klantenfeedback voortdurend aanscherpen om zo een optimale winkelbeleving te bieden die past bij onze klanten en hun wensen.”

Na een testperiode van drie maanden zal Hema beslissen over de definitieve invulling van het winkelconcept dat in de loop van 2017 mogelijk wordt uitgerold in heel België, Nederland en Luxemburg.