Guy Elewaut (54) is woensdagavond verkozen tot Nederlandstalige Marketeer van het Jaar 2017. Hij is marketingdirecteur bij Colruyt, de retailgroep uit Halle.

De prijs werd woensdagavond bekendgemaakt tijdens de 23ste editie van Marketeer van het Jaar. Die wordt uitgereikt door marketingorganisatie BAM.

Elewaut (links op de foto) is sinds oktober 2015 marketingdirecteur van de winkelformule Colruyt Laagste Prijzen. De vijftiger startte zijn carrière als journalist bij De Tijd om daarna over te stappen naar de communicatiedienst van Delhaize. In 2013 ging Elewaut aan de slag bij concurent Colruyt.

De jury was vooral erg te spreken over de campagne die Colruyt sinds september 2016 voert over het lage-prijzenbeleid en over de app MyColruyt.

Colruyt is volgens Elewaut op veel vlakken een functioneel merk. “Als je oprecht functioneel bent, dan word je een emotioneel merk. Je moet iets doen wat het verschil maakt. Dan worden klanten ambassadeurs. Wij adverteren niet, wij informeren. Daar is Colruyt een pionier in. Daardoor ontstaat een emotionaliteit, die je voelt als je met medewerkers en klanten spreekt. Dat is de marketing van de toekomst.”

Aan Franstalige zijde ging de eer naar David Favest van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB.