Het dienstverleningscentrum De Valier in Liedekerke krijgt een nieuwe huisstijl cadeau. Letterlijk. De gulle schenker is Comith, een communicatiebureau uit het naburige Affligem.

De Valier is een dienstverleningscentrum voor volwassen personen met een aangeboren handicap of een niet aangeboren hersenletsel. In de instelling in Liedekerke verblijft een honderdtal mensen.

Tot dusver gebeurde de financiering per zorgbehoevende patiënt. Maar dat verandert vanaf 1 januari 2018. Dan krijgt de zorgbehoevende een eigen budget. Voor zorginstellingen wordt het dan moeilijker om het specifieke doelpubliek te bereiken en op te vangen.

Een nieuwe communicatie dringt zich op en daarvoor komt Comith te hulp. Al sinds 1994 is het bedrijf uit Affligem gespecialiseerd in marketingcommunicatie. De 28 medewerkers werkten samen honderd uur aan de nieuwe huisstijl van De Valier. Gratis en voor niets. Ze deden dat na hun dagshift.

Johan Van de Velde, bedrijfsleider van Comith, trok al met de eerste resultaten naar Liedekerke. Kathleen Straetmans, directrice van De Valier, was opgetogen. “De mensen van Comith hebben onze communicatie in een heel professioneel kleedje gestoken. Van folders en flyers tot en met ons eigen krantje.”