Brussels Airlines houdt vast aan businessmodel

Brussels-airlines-300x200-1Kruipt Brussels Airlines uit het dal? In september steeg het aantal passagiers met 8,2 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. De bezettingsgraad bleef stabiel. De luchtvaartmaatschappij in Zaventem maakte de cijfers woensdag bekend.

Tijdens de eerste maand na de zomervakantie kozen 813.982 passagiers voor een vlucht met Brussels Airlines. Dat zijn er  61.593 of  8,2 procent meer dan in september 2015.

Zowel de Europese vluchten als het intercontinentale aanbod trok meer klanten aan. Maar de groeicijfers zijn vooral op te tekenen op connecterende vluchten via Brussel. Het aantal passagiers dat België als eindbestemming heeft, is nog steeds niet terug op het peil van voor de gebeurtenissen van 22 maart 2016.

De bezettingsgraad bedroeg 80,2 procent en bleef stabiel ten opzichte van vorig jaar. Dat bewijst dat dat de passagierstoename in lijn ligt met het verhoogde zetelaanbod dat Brussels Airlines op de markt bracht.

“In een steeds moeilijkere en competitievere omgeving en dalende markt bevestigen deze statistieken het succes van het businessmodel van Brussels Airlines dat passagiers de keuze laat uit een groot netwerk van zowel business- als vakantiebestemmingen enerzijds en anderzijds reisformules die zowel zeer prijs- als servicegevoelige klanten aanspreekt”, zegt het bedrijf.

Het getransporteerde cargovolume steeg met 28 procent ten opzichte van september 2015 en bedroeg 2.730 ton. De groei is vooral te danken aan een toename van de vrachtstromen vanuit Europa naar Afrika en Noord-Amerika. De cargobezettingsgraad bleef stabiel.