Boondoggle rekruteert achter de adblocker

boondoggleHet creatief bureau Boondoggle uit Leuven is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken.

Adblockers zijn de vijand van de reclamesector, zou je denken. Toch gebruiken heel wat reclamemensen zélf een adblocker. Zo’n tien procent van de bezoekers van mm.be blokkeert reclame.

“Dat zijn volgens ons de mensen die het, net als wij, anders willen aanpakken”, zegt creative director Sam De Vriendt. “Wij bouwen merken liever rond innovatieve services waar mensen echt iets aan hebben.”

Om deze doelgroep, de adblockende ad people, te bereiken, installeerde Boondoggle een plugin bij mm.be, pub.be en bloovi.be. Die plugin maakte het mogelijk om adblock-gebruikers toch een boodschap te tonen. Ze kregen deze boodschap te zien: “You block ads, even if you work in advertising? Then maybe you’re the person we’re looking for.”  De banner linkt door naar alle openstaande functies bij Boondoggle.

 

Boondoggle maakte ook een videootje over de campagne, dat zie je hieronder.