Vincent De Coster (rechts) en Philippe Orlent van Blue Bees.

Vincent De Coster (rechts) en Philippe Orlent van Blue Bees.

In minder dan een jaar is communicatiebureau Blue Bees uit Zaventem erin geslaagd om zeventig Belgische klanten aan te trekken en een omzet van twee miljoen euro voor te leggen. Die vliegende start vertaalde zich in een uitbreiding van het vierkoppige team tot ploeg van achttien strategische, commerciële en creatieve medewerkers.

“Blue Bees is ontstaan vanuit de vaststelling dat ondernemers onze Belgische economie doen draaien, maar zich toch niet begrepen of voldoende belangrijk voelen bij de grotere communicatiebureau’s”, zegt Laurent Lejeune, Chief Marketing Officer van goudengids.be en initiatiefnemer van het jonge bureau. “Ze vragen om professionalisme met een pragmatische aanpak tegen een voor hen betaalbare prijs. De groei die we op één jaar tijd neerzet, bewijst dat we de juiste keuze hebben gemaakt.” De klanten zijn vooral middelgrote bedrijven, actief in zowel de B2B als in B2C.

“Dit eerste jaar was een bijzonder spannende race”, zegt Philippe Orlent, Strategic & Creative Director. “We hebben onderweg hard aan onze bolide gesleuteld en ondertussen kunnen we voor elk project medewerkers met de juiste drive en know-how inzetten.”

“Onze prioriteit voor 2015 is de samenwerking met onze allereerste klanten nog te verbeteren, een efficiënte uitvoering van hun communicatieplannen te verzekeren en onze portefeuille verder uit te bouwen”, zegt Vincent De Coster, Managing Director van Blue Bees.

Bij klantenontwikkeling horen ook extra medewerkers. Blue Bees wil daarom in de eerste helft van dit jaar tien mensen aantrekken.