bepublicBert Bouserie (34) en Wies De Vuyst (33) zijn sinds vandaag aan de slag bij het Leuvense pr-bureau Bepublic. Dat bureau van Carine Grevendonk  en Jeroen Wils versterkt zich met deze twee ervaren communicatieprofessionals om te kunnen blijven inspelen op de veranderingen in het communicatielandschap. Bepublic zal hierdoor niet alleen harder inzetten op zijn kerntaken in de bedrijfsjournalistiek, maar ook nadrukkelijker inspelen op het potentieel van nieuwe media

“Ons bureau is één klap 26 jaar ervaring rijker”, zegt Jeroen Wils, managing partner bij Bepublic. “Met de komst van Bert Bouserie en Wies De Vuyst zullen we harder inzetten op het tweerichtingsverkeer van sociale media en de steeds grotere impact van video. Ons team is nu in staat om zijn rol als gids te kunnen blijven spelen in het snel veranderende communicatielandschap.”

De tienkoppige ploeg, aangestuurd door de journalistieke en strategische knowhow van Jeroen Wils en de jarenlange pr-ervaring van Carine Grevendonk, zet zo een belangrijke stap in de verdere uitbouw van het Bepublic-concept.

“Via diepgravende bedrijfsjournalistiek brengen we al jaren relevante verhalen naar boven bij de organisaties waarmee we samenwerken”, zegt Wils. “Een discipline waarin ook Bert Bouserie zich als gedreven nieuwsjager specialiseerde. Bert deed de voorbije jaren heel wat ervaring op in marketing en pr, zowel voor bedrijven als voor pr-agentschappen. Met Wies De Vuyst halen we ervaring in huis op het vlak van video en online content. Wies heeft tien jaar ervaring bij de regionale televisie en in de journalistiek en bouwde een eigen zaak uit in online video en contentmarketing.”

“Ons kantoor vierde pas zijn vierde verjaardag en zelfs in die relatief korte tijd is pr veranderd”, zegt Wils. “Bedrijven en organisaties zoeken steeds nieuwere manieren om via eigen kanalen te communiceren met hun publiek, naast de expertise die ze delen via de traditionele media. Het tweerichtingsverkeer van sociale media en de steeds grotere impact van video spelen daarbij een belangrijke rol. Met de aanwervingen versterken we ons niet alleen in onze core business, maar verruimen we ook het potentieel voor onze klanten.”

Deze extra aanwervingen passen in de verdere uitbouw van Bepublic, dat op korte tijd een stevige klantenportefeuille uitbouwde. Het bureau geeft strategisch en inhoudelijk communicatieadvies aan gevestigde en innovatieve bedrijven als Facebook, Telenet, Baloise Insurance en Thomas Cook, en aan organisaties als het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, Voka en Child Focus. De dienstverlening van Bepublic steunt op drie pijlers: brand journalism, personal branding en crisiscommunicatie.