athlonLeasingmaatschappij Athlon België opende in Zaventem haar eerste Athlon Service Center: een one-stop shopping concept voor alle gebruikers van een Athlonwagen. Het is een primeur voor de Belgische autoleasingmarkt, het model bestaat al langer in Nederland. Athlon wil met dit concept optimaal gemak bieden aan de druk bezette zakelijke rijder. Zo worden kleine reparaties en bandenherstellingen of -wissels, direct meegenomen bij een onderhoudsbeurt; de klant hoeft dus niet meer apart naar de glashersteller, bandencentrale of merkdealer.

Athlon spiegelt met het serviceshop aan de ervaringen van Athlon Nederland, dat met succes al acht  Athlon Service Centers uitbaat. Athlon wil de klant met dit nieuwe concept vooral ontzorgen en wil de bestuurders proactief benaderen.

“Wij merkten een behoefte aan meer gemak en efficiëntie bij onze klanten”, zegt Bart Leysens, Manager Driver Care & Service Delivery bij Athlon. “Veel bestuurders ervaren het als vervelend om voor verschillende werkzaamheden aan de leaseauto meerdere afspraken te moeten maken en zitten achteraf vaak nog met veel vragen. Als de klant de leaseauto nu brengt voor onderhoud, zorgen wij ervoor dat bijvoorbeeld een ruitschade of vervanging van banden meteen worden geregeld. Voor groot onderhoud bieden we standaard een vervangwagen of fiets aan en indien nodig en we bekijken de mogelijkheden rond een pick-up & delivery service zodat de bestuurder zo weinig mogelijk tijd verlies.”

Voor de uitbating van haar Service Center ging Athlon in zee met Fleet Services Center een filiaal van de internationale groep Mobivia (Norauto, Midas,Auto 5…). Zo wordt verder gebouwd op het constructieve partnership tussen Athlon en Auto 5 dat zijn oorsprong vond in 2004. “Dagelijks zetten wij ons met hart en ziel in om de mobiliteit van zowel particulieren als professionelen te garanderen”, zegt Thibaut Derville, Algemeen Directeur van Auto 5 en Fleet Services Center. “Niet alleen bieden we hen kwalitatieve en kant-en-klare oplossingen, maar vooral ook een gelijkwaardig en betaalbaarder alternatief op de grote merkgarages. Met de opening van dit Athlon Service Center kunnen we nu aan alle Athlonrijders onze brede expertise en know-how aanbieden, en dit niet alleen op technisch vlak maar zeker ook op het gebied van klantenservice.”

Het is de bedoeling dat er binnen de vijf jaar drie volwaardige Athlon Service Centers zijn in België.