AMPLEXORHet Leuvense IT-dienstenbedrijf Amplexor vertaalde een organisatorisch veranderingsproject van de GEA Group in een nieuwe globale website. De omvangrijke opdracht nam twee jaar in beslag. “Amplexor slaagde erin om onze complexe organisatiebehoeften om te zetten in technologische oplossingen en processen”, zegt Mikkel Andersen, onlinedirector van de Duitse technologiegroep.

De Duitse multinational GEA, wereldwijd een van de grootste technologieleveranciers voor de voedselverwerkende industrie, besliste eind 2012 om een verstrekkende interne reorganisatie door te voeren. Dat moest een verlengstuk krijgen in een nieuwe website. Digitaal veranderde GEA van een gedecentraliseerd bedrijf met meer dan tweehonderd websites in een centraal aangestuurde organisatie met lokale content.

“Wij kozen Amplexor als partner voor de technische ontwikkeling en implementering van de website”, stelt Andersen. “Zij hadden de beste mix van technologie en projectsetup. Het was de enige kandidaat die Tridion voorstelde als technologieplatform. Dat is pure webtechnologie die de complexe mengeling van verschillende talen en geografische locaties aankan.”

De merkcommunicatie van GEA gebeurt voortaan met een uniform digitaal platform. Het bedrijf kan zo wereldwijd hetzelfde verhaal vertellen in alle lokale markten waar het actief is, in verschillende talen en inspelend op lokale noden. Op de website werden de markten en industrieën geherdefinieerd en werden alle producten en diensten ondergebracht in een nieuw framework.

De site www.gea.com ging live op het moment dat de interne reorganisatie operationeel werd.