AB InBev heeft in het derde kwartaal van dit jaar minder bier verkocht dan verwacht. De Leuvense brouwer heeft ook minder verdiend. Dat blijkt uit de resultaten die AB InBev zelf bekendmaakte. Vooral in de Verenigde Staten ging de verkoop achteruit.

De Leuvense brouwer zag de volumes verkocht bier dalen met 1,2 procent tot 161 miljoen hectoliter. Vooral slecht weer in de Verenigde Staten woog op de vraag. Zware orkanen in de staten Texas en Florida verstoorden er de markt.

Ook in tweede thuisland Brazilië werd minder bier verkocht. Dat werd deels gecompenseerd door een sterke groei in Mexico, Argentinië en op het Afrikaanse continent.

Wereldwijd werd meer Stella verkocht. De Leuvense pils van het huis liet een stijging met 0,9 procent optekenen. Ook Corona verkocht meer. Budweiser, het derde wereldwijde merk van AB InBev, zag de opbrengsten dan weer dalen met 2,2 procent.

Ondanks dat alles slaagde AB InBev er in om de omzet op te krikken met 3,6 procent tot 14,7 miljard dollar. Analisten hadden op een hogere omzetstijging gerekend.

Uit de overname van SABMiller verwacht het bedrijf nog meer synergieën te puren dan gehoopt. AB InBev denkt 400 miljoen dollar meer te kunnen besparen en gaat nu uit van 3,2 miljard dollar aan synergieën.